ספינות האוויר שקדמו לעידן המטוסים

כאשר המשפחה מתחילה לתכנן את החופשה ישנם שיקולים שונים והתלבטויות. אך יש דבר אחד בטוח בכל חופשה בחו“ל – החופשה שלכם תתחיל בהזמנת מונית לנתב“ג, ושם תעלו על מטוס שייקח אתכם אל מדינת היעד.

היום מטוסים הם אמצעי התחבורה היעיל והמהיר ביותר לצורך מעבר בין מדינות וטיסות למרחקים ארוכים. אך לא תמיד היו מטוסים, ובמונחים היסטוריים זוהי המצאה חדשה יחסית. בעבר היינו תלויים בספינות, אך האדם תמיד נשא מבטו לעבר השמיים וחלם על תעופה. ההיסטוריה של התעופה היא נושא מעניין עם הרבה אנקדוטות מרתקות, ואחת מהן היא סיפורן של ספינות האוויר.

ספינות האוויר היו פיתוח מתקדם יותר של הכדורים הפורחים. הן השתמשו בגזים בעלי צפיפות נמוכה יותר מהאוויר, וכך הצליחו לעוף. אך בניגוד לכדורים הפורחים, היו להם מנועים אשר אפשרו לנווט אותם, ובכך הפכו להיות פתרון פרקטי יותר (עד להופעת המטוסים).

ספינות האוויר כללו בלון ענק בו היה גז, בתחילה מימן ולאחר מכן הליום. ותחתיו סיפון נוסעים, שלעתים כלל אפילו מספר קומות.

רעיון ספינות האוויר נולד בשנת 1784, כאשר ממציא צרפתי חיבר מדחף ידני לכדור פורח. אחריו הגיע ממציא צרפתי אחר בשנת 1852 ובנה ספינת אוויר עם מנוע קיטור. זהו היה הישג מרשים מכיוון שהצליח לטוס 27 קילומטרים.

ספינות האוויר המשיכו להתפתח, ובשנת 1897 מהנדס יהודי בשם דוד שוורץ, בנה את הספינה הקשיחה הראשונה, כלומר ספינת אוויר בעלת גוף אלומיניום ולא בלון גמיש. המהנדס נפטר זמן קצר לאחר מכן, והתכניות ההנדסיות נרכשו על ידי פרדיננד פון צפלין. וכך התחיל עידן ספינות האוויר.
עד מלחמת העולם הראשונה ספינות האוויר כבר הוכרו ככלי טיס יעיל. וכמובן שאנשי הצבא התחילו לזהות את הפוטנציאל. ספינות האוויר שימשו את הגרמנים במלחמת העולם הראשונה, אך השימוש בהם נזנח לאחר זמן קצר. הספינות התגלו כמטרות קלות להפלה, ובעלות קשיים בדיוק בפגיעה למטרה.

אך השימוש האזרחי בספינות המשיך. מספרן גדל ובתחילה הן נתפסו כאמצעי טיסה בטוח. אך ככל שהתרחב השימוש בהן, התגלה שהן לא ממש בטוחות, ותאונות רבות התרחשו. בין התאונות הגדולות הייתה ההתרסקות של ספינה בריטית שהייתה בדרכה להודו, בשנת 1930. תאונה שהסתיימה ב 48 הרוגים. וכמה שנים לאחר מכן ב 1937 התרחשה תאונה קשה של הספינה הגרמנית הינדנבורג. הספינה ביצעה טיסה טרנס אטלנטית ונחתה בארצות הברית. אך שם, לעיני עיתונאים ואנשי תקשורת אשר תיעדו את האירוע, הספינה עלתה באש וגרמה להרוגים רבים. תאונה זו סימלה את סופן של טיסות הצפלין.
המטוסים דחקו את ספינות הצפלין, אך יש לציין כי כיום יש עדיין שימוש למטרות שיטור וביטחון, פרסום ומטרות מחקר.
לשמחתנו, כיום ניתן להזמין מוניות לנתב“ג ולדעת כי שם מחכה לנו מטוס המאפשר להגיע ליעדנו בצורה בטוחה וגם מהירה הרבה יותר.

צרו קשר
יש לכם שאלה?
צוות מוניות נתבג זמין בשבילכם 24/7
Booking.com

אל תחכו לרגע האחרון!

שריינו לכם מונית מנתב"ג או לנתב"ג.
שימו ♥ צוות מוניות נתב"ג – TAXI CITY יצור איתכם קשר לאישור הזמנה!