לאן אפשר לברוח מהחום

הקיץ כבר כאן והטמפרטורות עולות. אני באופן אישי מאוד בעניין של קיץ וים, אבטיחים צוננים וכל האווירה המיוחדת של הקיץ. אבל יש כאלו שהם יותר בעניין של חורף או שסתם רוצים קצת מנוחה מהחום הכבד. אז השאלה האם יש פינות בעולם שדווקא עכשיו קר בהן? האם אפשר להזמין מונית לנתב“ג, לקחת איזו טיסה ולהתעורר מחר במקום קר?

נתחיל בשיעור גאוגרפיה למתחילים

לטובת אלו מכם שלא הקשיבו או לא הפנימו את שיעור הגאוגרפיה בבית הספר, הרשו לנו לעשות לכם סדר בראש.

ובכן ניתן לחלק את כדור הארץ לחצי הכדור הדרומי וחצי הכדור הצפוני. איפה ישראל בעניין הזה? ובכן, ישראל היא בחצי הכדור הצפוני.

בעונת הקיץ, הצד הצפוני של כדור הארץ פונה אל כיוון השמש, ולכן זוהי העונה החמה. אך בחצי הכדור הדרומי שוררים תנאים הפוכים, ושם דווקא קר. העונות פשוט מהופכות. מדינות בדרום אמריקה, מאקוודור ודרומה נמצאות בחצי הכדור הדרומי. כמן גם חלק ממדינות אפריקה, אוסטרליה ואיים סמוכים.

אז תאורטית כן, אתם יכולים לקחת מונית לנתב“ג ולטוס למדינות שבהן שורר חורף, אך קחו בחשבון שהן קצת רחוקות.

שיעור גאוגרפיה למתקדמים

אז אולי קצת התבאסתם מכיוון שטיסה לאוסטרליה אולי לא מתאימה כרגע ללוח הזמנים שלכם, ואתם יותר בעניין של סוף שבוע ארוך. אבל למרות חלוקת העונות בין הכדור הדרומי לבין הצפוני, ישנם עוד גורמים המשפיעים על מזג האוויר. ישנן מדינות הנמצאות קרוב יותר לקוטב הצפוני, או פשוט במקומות גבוהים. ובמדינות אלו, למרות שזהו קיץ, עדיין הטמפרטורות יהיו מתונות יותר בהשוואה למזג האוויר הישראלי. והחדשות הטובות הן שהמדינות הללו לא כל כך רחוקות – ניתן למצוא יעדים אירופאיים עם מזג אוויר קיצי מתון, ואפילו קר למדי.

לדוגמה תוכלו לטוס לאוסלו בירת נורבגיה. אם הגעתם לכאן בחודש יולי, זהו החודש החם ביותר בשנה. אך עם טמפרטורה ממוצעת של 18 מעלות, בהחלט ניתן לכנות זאת כמזג אוויר אביבי, משהו כמו הסגנון של מרץ – אפריל בישראל. ויש עוד בונוס, בעונה זו יש כאן אור כמעט 24 שעות ביממה! אבל את זה נשאיר לשיעור גאוגרפיה אחר לגמרי.

אם אתם בעניין של חופשות במקום קריר, מלבד אוסלו אתם מוזמנים לשקול את האפשרויות הבאות:

  • לראות את הנופים המרשימים של איסלנד.
  • להרגיש את הטבע באלסקה.
  • לראות טירות בסקוטלנד.
  • לחפש פינגווינים בניו זילנד.
  • לבלות במסיבות בקייפטאון.

אבל כמובן שלא חייבים לברוח מהחום, אפשר פשוט לנצל את ההזדמנות ולצאת לחופשת בטן גב. שם תמיד תוכלו לברוח מהחום אל תוך מי הים הצוננים. תוכלו לעשות זאת בקפריסין, יוון, תורכיה ועוד הרבה מקומות באגן הים התיכון, ואפילו רחוק יותר.

העיקר שתיסעו ותהינו מהחיים. ואל תשכחו להגיד לנהגי המונית לשדה התעופה שיפעילו את המזגן לפני שאתם מתחילים להזיע.

צרו קשר
יש לכם שאלה?
צוות מוניות נתבג זמין בשבילכם 24/7
Booking.com

אל תחכו לרגע האחרון!

שריינו לכם מונית מנתב"ג או לנתב"ג.
שימו ♥ צוות מוניות נתב"ג – TAXI CITY יצור איתכם קשר לאישור הזמנה!